З В І Т

 

директора Новопокровського закладу дошкільної освіти

 (ясла-садок)  Новопокровської  селищної ради

Чугуївського району  Харківської області

Маслової Світлани Вікторівни перед педагогічним колективом та громадськістю

 

2022 – 2023 навчальний рік

Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педколективом та громадськістю».

Мета:

Подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідувача.

Завдання звітування:

1.Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом.

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

 

І. Стан і розвиток мережі закладу:

Новопокровський заклад  дошкільної освіти розпочав функціонування у 1990 році,  знаходиться за адресою: смт. Новопокровка,  63523 вул. В.Весіча,13.   Дошкільний заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем. Діти в дошкільному навчальному закладі перебувають за 10,5 годинним режимом роботи груп. В поточному році заклад працював дистанційно.

Групові приміщення  забезпечені меблями та ігровим обладнанням. Розвивальне середовище дитячого садка організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

Для занять дітей створені всі умови, а саме, обладнані спеціальні приміщення:

- музична  зала;

- кабінет  психолога;

- методичний кабінет та медичний блок;

- прогулянкові майданчики для кожної вікової групи.

За проектною потужністю дошкільний заклад розраховано на 105 місць для дітей з 1.5 до 6 (7)років. Групи комплектувались переважно у травні - серпні на підставі поданих заяв до закладу.

У 2022-2023 навчальному році укомплектовано 6 вікових груп з україномовним режимом навчання.

У цьому році заклад відвідувало 112 дітей з них:

- раннього  віку  – 31 дітей,

- дошкільного віку –  81 дитина,

- випущено до школи – 26 дітей

За звітний період прийнято нових 28 дітей.

 

ІІ. Кадрове забезпечення:

Кількість педагогічних працівників – 16 чол.

Освітній рівень педагогів: вища освіта – 6 осіб –  36%, середня спеціальна – 5 осіб – 36 %, вища не за фахом – 4 – 28 %,

Кваліфікаційний рівень педагогів:

Спеціаліст вищої категорії – 5 чол. спеціаліст – 10, звання «вихователь – методист» - 4, спеціаліст ІІ категорії - 1. Хочеться зазначити, що в цьому році змінилася динаміка омолодження педагогічного колективу. Педагогів з 20 – ти річним стажем – 45%, до 5 - 10 – ти років – 55% педагогів. В ЗДО  працює 32  співробітників, 16 з них педагогічні працівники, 16 осіб - обслуговуючий та технічний персонал .

ІІІ. Заходи щодо забезпечення нормальних умов роботи закладу освіти:

Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:

Освітній процес у Новопокровському ЗДО (ясла-садок)  керується нормативними  документами:

·         Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»;

·         Базовим компонентом дошкільної освіти (нова редакція);

·         Положенням про дошкільний навчальний заклад (затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305);

·         Постанова Кабінету Міністрів України від 27 січня 2021 р. № 86 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305

·         Постанова  Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 «Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти»;

·         Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів» та наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності»;

·         Лист МОН від 18.09.2014 № 1/9-473 «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів»,

·         Наказ МОН № 446 від 20.04.15 року «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» ;

·         Листи МОН від 02.09.2016 № 1/9-454 «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах»,

·         від 02.09.2016 № 1/9-456 «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах»,

·         від 20.10.2016 № 1/9-561 «Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами»,

·         від 25.07.2016 № 1/9-396 «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах»,

·         від 11.10.2017 № 1/9-546 «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців»,

·         від 19.04.2018 № 1/9-249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти», від 07.07.2021 року Лист МОН № 1/9-344 «Планування роботи закладу дошкільної освіти на рік»,

·         від 26.06.2019 № 1/9-409 «Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н. р»,

·         від 14.02.2019 № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти»;

·         від 09.12.2019 № 1/9-750 «Щодо освітніх програм у закладах дошкільної освіти», від 12.12.2019 № 1/9-765 «Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти»,

·         Постанова МОЗ «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID19)» від 22.09.2020№55,

·         Наказ Державної служби якості освіти України від 30 листопада 2020 р. № 01-11/71 «Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти»,

·         Лист МОН № 1/9-148 від 16.03.21 року «Щодо методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти»,

·         «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н. р».Лист МОН № 1/9105-22 від 10.08.22 року,

·         «Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році»

·         Лист МОН № 1/8794-22 від 02.08.22 року

·         «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році»

·         Лист МОН № 1/8504-22 від 27.07.22 року

·         Лист МОН від 15.06.2022 № 1/6435-22 «Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами» надано роз’яснення про зазначені вище зміни, з урахуванням яких має здійснюватися організація освіти дітей з ООП у новому навчальному році.  

·         Питання організаційних аспектів діяльності ЗДО в умовах воєнного стану регулюються Законом України № 2136-IX від 15.03.2022 «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», а також зазначені в листах Міністерства освіти і науки України (далі – МОН) від 02.04.2022 №1/3845-22 «Про рекомендації для працівників ЗДО на період дії воєнного стану в Україні»,

·         від 17.03.2022 № 1/3475-22 «Про зарахування до ЗДО дітей із числа внутрішньо переміщених осіб»,

·         від 22.06.2022 № 1/6887-22 «Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників».

·         Про забезпечення якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за результатами дослідження ECERS-3Лист МОН № 1/11743 від 06.10.22 року
Про атестацію та підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти у період воєнного стану в Україні
Лист МОН № 1/12392-22 від 21.10.22 року

·         Щодо відрахування дітей із закладів дошкільної освіти в умовах війниЛист МОН № 1/12502-22 від 24.10.22 року

·         Про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо впровадження професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти»Наказ МОН № 1067 від 29.11.2022 року

·         Про методичні рекомендації щодо впровадження професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти»Лист МОН № 1/15511-22 від 20.12.22 року.

·         Положеннями статуту Новопокровського  ЗДО (ясла-садок)  Новопокровської  селищної  ради Чугуївського району Харківської області.

 

Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти : збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей; формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту ; виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.

Вжиті завідувачем заходи щодо охоплення навчанням дітей 5- річного віку. Згідно з річним планом роботи ЗДО  педагогами проведено обстеження мікрорайону на наявність 5-ти річних дітей , неохоплених дошкільною освітою. В закладі створена база даних дітей 5-ти річного віку даного мікрорайону. Розроблені заходи залучення цих дітей до занять, свят та розваг у дошкільному закладі.

ІV. Робота з педкадрами:

Вжиті директором заходи щодо впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес.  Діяльність закладу відбувається у сформованому збагаченому освітньому середовищі , яке забезпечує оптимальне функціонування усіх підсистем закладу, відповідає принципам відкритості , мобільності і модернізації забезпечення навчання та виховання. Кожен структурний елемент несе певну педагогічну, психологічну, соціальну функцію. До складу органів самоуправління дошкільного навчального закладу входять:

· Рада ЗДО,

· Батьківські комітети груп,

· Профспілковий комітет,

· Педагогічна рада,

· Загальні збори батьків та членів трудового колективу,

· Комісія з ОП та ТБ,

· Пожежно-технічна комісія.

Управлінські рішення та дії директора ЗДО у поточному році були спрямовані головним чином на забезпечення працездатності колективу виконання річних завдань.

 З метою підвищення якості виховання і освіти у дошкільному навчальному закладі, реалізації стратегії розвитку закладу колектив вважає своєю головною методичною метою продовжувати працювати над створенням умов для самореалізації кожної дитини та педагога відповідно до змісту Базового компоненту дошкільної освіти та чинних програм розвитку дошкільника.

Робота методичної служби в ЗДО у 2022/2023 н.р. була спрямована на продовження працювати над створенням умов для отримання дітьми дошкільної освіти, забезпечення дієвості особистісно орієнтованої освітньої системи та реалізація принципів демократизації, гуманізації та індивідуалізації, інтеграції педагогічного процесу в закладі дошкільної освіти.

В практику впроваджувалися наукові розробки і досвід науковців в межах впровадження програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

З 24 лютого, з початком військових дій на Україні, адміністрація закладу та вихователі активно використовують соціальні мережі для спілкування з батьками вихованців.

У 2022-2023  навчальному році  колектив спрямовував свою діяльність на розв’язання наступних завдань:

-          Посилити роботу з формування основ національної свідомості дошкільника шляхом розширення знань про Україну, її історію, культуру, природні багатства.

-          Продовжувати роботу по охороні життя, зміцненню здоров'я, фізичного розвитку дошкільника, створюючи емоційно-позитивний мікроклімат між усіма учасниками освітньо-виховного процесу, забезпечуючи належний медико-педагогічний контроль за фізкультурно-оздоровчими заходами.

-          Удосконалити організацію освітньої діяльності з дошкільниками, використовуючи мультисенсорний підхід через включення різних каналів сприйняття: «БАЧУ», «ЧУЮ», «ВІДЧУВАЮ», «ГРАЮ», «ТВОРЮ».

-          Поглибити роботу з формування художньо-естетичної компетентності дошкільників, впровадження сучасних технологій художньо-продуктивного циклу, активізацію творчого потенціалу педагогів та батьків, об’єднаних загальним спрямуванням по залученню дітей до образотворчого мистецтва.

 

           Всі завдання не було виконано, потребує особливої уваги та вдосконалення роботи з охорони життя, зміцненню здоров`я, фізичного розвитку дошкільника.

        З метою реалізації головних завдань адміністрацією закладу дошкільної освіти був переглянутий рівень професійної майстерності педагогів і сплановані різні форми методичної роботи з кадрами, які забезпечили необхідний рівень знань, умінь та навичок у досягненні мети.

               Протягом навчального року атестувалась вихователь Торохтій З.В. відповідає займаній посаді, відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та про відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «вихователь-методист».

 З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи освітній процес на  виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи, а саме: засідання педагогічної ради: «Про завдання діяльності колективу та пріоритетні напрямки створення іміджу сучасного закладу дошкільної освіти. Організаційна педрада», «Удосконалення організації освітньої діяльності з дошкільниками шляхом використання  мультисенсорного підходу через включення різних каналів сприйняття «БАЧУ», «ЧУЮ», «ВІДЧУВАЮ», «ГРАЮ», «ТВОРЮ», зберігаючи основний принцип міжпредметної інтеграції STREAM-освіти дітей дошкільного віку», «Формування естетичного ставлення у дошкільників до світу мистецтва засобами образотворчої діяльності», «Про підсумки роботи ЗДО за 2022/2023 навчальний рік». 

У термінах згідно з планом роботи ЗДО на 2022/2023 н.р. було проведено різноманітні колективні та індивідуальні форми методичної роботи з педагогічними кадрами.                                                                            

         В закладі створені безпечні умови для перебування дітей як у приміщенні, так і на прогулянкових майданчиках. Про що свідчить відсутність випадків травмування дошкільників під час перебування в дошкільному закладі протягом 5 років.

Регулярно вихователями проводилися бесіди з батьками з попередження дитячого травматизму. «Тижні безпеки дитини», заняття з надзвичайних ситуацій, ведеться постійна робота з дітьми за такими темами: «Пожежна безпека», «Один вдома», «Ростемо кмітливими», «ОБЖД». В рамках реалізації методичної теми були проведені консультації для педагогів та батьків, відкриті покази та взаємовідвідування занять, конкурси, виставки родинних та  дитячих робіт.

          Керуючись основними державними документами, що регламентують діяльність закладу, педагоги спільно з батьками продовжували працювати над оновленням та поповненням ігрового предметно-розвивального середовища, необхідних умов для розвитку потреб і інтересів кожної дитини, для її духовного зростання, фізичної досконалості, прояву самостійності, реалізації своїх задумів і бажань, формування ігрової культури дітей.

         Працівниками закладу  проводиться робота з дітьми селища. Проведено облік дітей від 0 до 6 років, які мешкають у селищі. Результати обліку звірено з даними селищної ради, на  підставі  списків складено  перспективну мережу  на 2022-2023н.р.

Складено та оформлено в електронному варіанті персоніфікований список,  розподілений за роками народження, який  щорічно оновлюється та доповнюється.

Своєчасно та систематично доводиться  інформація до мешканців селища з питань режиму роботи закладу та його функцій, організації роботи у вікових групах.

         Заклад дошкільної освіти забезпечено нормативно-правовими документами з питань соціального захисту дітей.  Постійно  оновлюється база даних дітей та надається інформація до управління освіти. Дана інформація доводиться своєчасно та у повній мірі під час виробничих  нарад, батьківських зборів, на засіданнях батьківського комітету, бесідах та консультаціях до відома батьків і педагогів. Фінансово-матеріальне зміцнення відбулося за рахунок бюджетних коштів та позабюджетних благодійних внесків юридичних та фізичних осіб.

          Методична робота має надавати працівникам закладу дошкільної освіти дієву допомогу з питань організації освітнього процесу в закладі, використовуючи   різноманітні форми методичної роботи з педагогічними кадрами (конференції,  семінари, семінари-практикуми, методичні об'єднання, тренінги, ділові ігри, конкурси, виставки, консультації, школи передового досвіду тощо).

Рекомендовано перейти на рівень довіри, взаєморозуміння, співробітництва з метою вивчення реального стану освітньої роботи й надання  своєчасної компетентної допомоги педагогічним колективам, підвищення фахової компетентності та професійної майстерності педагогів. Слід посилити роль педагогічної ради як колегіального органу управління, виносити на її розгляд та обговорення важливі питання матеріально-технічного, програмно-методичного, навчально-дидактичного, ігрового забезпечення освітнього процесу, його технологічності (оптимізації планування, системності й варіативності організації і змістового наповнення освітнього процесу, змін в організації дитячої життєдіяльності, запровадження тестових і діагностичних методик вивчення стану розвитку вихованців та ін.), організації дослідно-експериментальної роботи на базі дошкільного закладу тощо. Потребує оптимізації й співпраця дошкільного закладу в управлінських питаннях із батьківськими комітетами, громадськими організаціями.

Ефективним засобом активізації творчого потенціалу педагогів, стимулом до їхнього професійного саморозвитку й самоосвіти, а відтак і оновлення системи форм методичної роботи з кадрами має стати залучення вихователів, музичних керівників, психолога до оволодіння технологіями психолого-педагогічного проектування, організації освітньої роботи з дітьми на засадах особистісно орієнтованого, діяльнісного, інтегрованого підходів і налагодження тісної взаємодії між дітьми, педагогами і батьками.

Упродовж всього навчального року активізувалась робота над підтриманням іміджу ЗДО: оновлено сайт закладу дошкільної освіти. На сайті постійно висвітлювались актуальні проблеми освітнього процесу, безпека життєдіяльності дітей дошкільного віку.

Окрім самоосвіти в закладі використовувались й інші форми підвищення науково-теоретичного рівня педагогів: вивчення прогресивного педагогічного досвіду з актуальних проблем дошкільної освіти засобами Інтернет-ресурсів.

Педагоги за власним вибором працюють над певною методичною роботою. Теми для поглибленої роботи, обрані педагогами, є актуальними і сприяють забезпеченню якісно нових підходів до розвитку, навчання і виховання дитини дошкільного віку. Але поряд з досягненнями  в методичній роботі необхідно продовжувати працювати над створенням

предметно-просторового середовища, яке не відповідає багатофункціональності, варіативності для забезпечення якості дошкільної освіти та вдосконаленням роботи з охорони життя, фізичного розвитку дошкільника.

           Аналізуючи перспективний план освітньо-виховної роботи можна зазначити, що педагоги більше приділяють уваги інтегрованій  мовленєвій діяльності з пріорітетом пізнавально-мовленнєвих завдань, Велика увага приділяється розвитку умінь комунікативного мовлення, збагаченню словникового запасу.  Вихователі формують уміння дітей складати переважно описові розповіді, переказувати художні твори, давати відповіді на запитання.

Вихователі групи разом з практичним психологом спрямовують зусилля на формування у дошкільників шкільної зрілості під час проведення розвиваючих занять, тренінгів, ігор.

           Проте поряд з позитивним досвідом роботи педагогів було виявлено і певні недоліки насамперед у плануванні освітньо-виховної роботи, а саме:

·         мало планується комплексних  мовленнєвих занять на розвиток звукової культури мовлення, зв‘язного мовлення, формування граматичної будови мови художньою літературою та фольклором, навчання грамоти, підготовки руки дитини до письма

·         вихователі недостатньо уваги приділяють плануванню індивідуальної роботи з мовленнєвого розвитку її різноманітності, та формі запису у планах, не вказуються методи і прийоми роботи, новітні технології ,

·         педагогами не ведеться щоденна оцінка досягнень дітей з розвитку мовлення, та подальші перспективи удосконалення роботи,

·         В роботі з батьками переважають традиційні форми роботи, які не дають можливості розвиватися партнерським відносинам між закладом  та батьками.

На підставі викладеного вище та з метою усунення виявлених недоліків пропонуємо:

1.Підвищити розвивальний потенціал мовленнєвих занять за рахунок застосування особистісно-орієнтованих технологій, прогресивних методик, робити записи використаних методів і прийомів у планах

                                                                                                  /щодня/

2.При складанні перспективи на місяць, враховувати усі види мовленнєвої діяльності  як на заняттях так і в повсякденні

                                                                                                     /щомісяця/

3.Вказувати в планах освітньо-виховної роботи індивідуально-групові занятя з підготовки руки дитини до письма                                                 

                                                                                     (1 раз на тиждень)

4.Здійснювати індивідуально-диференційований підхід під час  мовленнєвої діяльності дошкільників, вести облік досягнень дітей та подальше удосконалення роботи

                                                                                       /щодня/ 

5.Планувати та проводити контрольно-діагностичні заняття , узгоджуваючи з вихователем-методистом

                                                                        /в кінці кожного кварталу/

          Керуючись основними державними документами, що регламентують діяльність закладу,педагоги спільно з батьками продовжували працювати над оновленням та поповненням ігрового предметно-розвивального середовища, необхідних умов для розвитку потреб і інтересів кожної дитини, для її духовного зростання, фізичної досконалості, прояву самостійності, реалізації своїх задумів і бажань, формування ігрової культури дітей.

         Працівниками закладу  проводиться робота з дітьми селища. Проведено облік дітей від 0 до 6 років, які мешкають у селищі. Результати обліку звірено з даними селищної ради, на  підставі  списків складено  перспективну мережу  на 2021-2022н.р.

Складено та оформлено в електронному варіанті персоніфікований список,  розподілений за роками народження, який  щорічно оновлюється та доповнюється.

Своєчасно та систематично доводиться  інформація до мешканців селища з питань режиму роботи закладу та його функцій, організації роботи у вікових групах.

       Методична робота має надавати працівникам дошкільного навчального закладу дієву

допомогу з питань організації освітнього процесу в закладі, використовуючи   різноманітні форми методичної роботи з педагогічними кадрами (  конференції,  семінари, семінари-практикуми, методичні об'єднання, тренінги, ділові ігри, конкурси, виставки, консультації, школи передового досвіду тощо).

Рекомендовано перейти на рівень довіри, взаєморозуміння,співробітництва з метою вивчення реального стану освітньої роботи й надання  своєчасної компетентної допомоги педагогічним колективам, підвищення фахової компетентності та професійної майстерності педагогів. Слід посилити роль педагогічної ради як колегіального органу управління, виносити на її розгляд та обговорення важливі питання матеріально-технічного, програмно-методичного,навчально-дидактичного, ігрового забезпечення освітнього процесу, його технологічності(оптимізації планування, системності й варіативності організації і змістового наповнення освітнього процесу, змін в організації дитячої життєдіяльності, запровадження тестових і діагностичних методик вивчення стану розвитку вихованців та ін.), організації дослідно-експериментальної роботи на базі дошкільного закладу тощо. Потребує оптимізації й співпраця дошкільного закладу в управлінських питаннях із батьківськими комітетами, громадськими організаціями.

Ефективним засобом активізації творчого потенціалу педагогів, стимулом до їхнього професійного саморозвитку й самоосвіти, а відтак і оновлення системи форм методичної роботи з кадрами має стати залучення вихователів, музичних керівників, психолога до оволодіння технологіями психолого-педагогічного проектування, організації освітньої роботи з дітьми на засадах особистісно орієнтованого, діяльнісного, інтегрованого підходів і налагодження тісної взаємодії між дітьми, педагогами і батьками.

V.Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я вихованців та педагогічних працівників.

Заклад дошкільної освіти забезпечено нормативно-правовими документами з питань соціального захисту дітей.  Постійно  оновлюється база даних дітей та надається інформація до управління освіти. Дана інформація доводиться своєчасно та у повній мірі під час виробничих  нарад, батьківських зборів, на засіданнях батьківського комітету, бесідах та консультаціях до відома батьків і педагогів. Фінансово-матеріальне зміцнення відбулося за рахунок бюджетних коштів та позабюджетних благодійних внесків юридичних та фізичних осіб.

Дотримання вимог охорони дитинства , техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм.

Згідно ст.23 Закону України «Про освіту» дошкільний заклад забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного нешкідливого утримання дітей. Ця робота ведеться в таких напрямках:

· створення безпечних умов для перебування дітей в дошкільному закладі.

· організація догляду за дітьми.

· робота з колективом по ОП, ПБ, БЖД.

· освітня робота з дітьми з питань ОБЖД.

· Робота з батьками.

Кожен робітник ЗДО проявляє турботу по створенню безпечних умов для перебування дітей як у приміщенні, так і на прогулянкових майданчиках. Про що свідчить відсутність випадків травмування дошкільників під час перебування в дошкільному закладі протягом 3 років.

Регулярно вихователями проводяться бесіди з батьками з попередження дитячого травматизму. Видаються відповідні накази, проводяться інструктажі з персоналом. Проводяться « Тижні безпеки дитини», заняття з надзвичайних ситуацій, ведеться постійна робота з дітьми за такими темами: « Пожежна безпека», «Один вдома», «Ростемо кмітливими», «ОБЖД» і т.і.

VІ Забезпечення організації харчування та медичного обслуговування вихованців і працівників

Одним з пріоритетних напрямків керівника є забезпечення соціального захисту, збереження та зміцнення здоров’я дітей і працівників закладу. Раціон харчування збалансований згідно вимог організму дитини в білках, жирах, вуглеводах, мінералах та вітамінах на добу.

Медичне обслуговування дітей дошкільного закладу здійснюється органом охорони здоров’я на безоплатній основі (Новопокровською селищною поліклінікою). Медична сестра закладу здійснює профілактичні заходи в тому числі проведення обов’язкових оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дітей, організацією фізичного виховання, загартування, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил.

Кожен працівник закладу 2 рази на рік проходить обов’язковий безкоштовний медичний огляд, який фіксується в індивідуальних медичних книжках. Згідно трудового стажу робітників надаються виплати по листам непрацездатності.

Педагогічним працівникам закладу надається щорічна відпустка з наданням матеріальної допомоги на оздоровлення - згідно діючого законодавства (ст.57) Закону України «Про освіту».

Особовий склад працівників становить 32 осіби.

  

VІ.Виконання Закону України «Про звернення громадян»

На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р., Указу Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348, Розпорядження Харківської облдержадміністрації № 455 від 13.05.1997 року «Про організацію виконання постанови Кабінету міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 «Про затвердження  Інструкціїї з діловодства за зверненням громадян», Інструкції з діловодства за зверненням громадян, яка затверджена наказом управлінням освіти ХОДА № 380 від 24.09.1997 року, в дошкільному навчальному закладі  проведено ряд заходів, а саме : заведені журнали обліку особистого прийому громадян, реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, установлена скриня для питань та пропозицій громадян, оформлений інформативний куточок щодо порядку звернення громадян. За минулий 2022-2023 навчальний рік кількість усних звернень склала   із   метою оформлення дітей у дошкільний заклад  28.

VІІІ. Матеріально-технічна база:

Матеріальне та фінансове забезпечення дошкільного закладу гарантує місцевий бюджет, було залучего 22 284 грн коштів місцевого бюджету.

Частковий ремонт групових кімнат, спалень, замінена сантехника, ремонтні роботи ганків, ремонтні роботи з метою унеможливлення протікання даху будівлі закладу та сараїв, пофарбовані двері, металеві споруди на дитячих майданчиках. Замінені дерев’яні вікна на металопластикові на 2 поверсі закладу.

 Матеріально-технічна база закладу не задовільна. Наш заклад користується попитом серед батьків, колектив може і хоче працювати, тому ми ставимо перед собою досить нові завдання.

Розвиток закладу освіти можливий тільки за умов засвоєння нововведень та бачення власної перспективи розвитку.

Головним є те, що дошкільний заклад прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.

          Разом з тим слід відзначити, що продовжує бути актуальне питання     розвиток професійної компетентності педагогічних працівників  та взаємодія суспільного та родинного виховання.

        Я вдячні відділу освіти, який допомагає нам у проведенні ремонтних робіт у групах на території ЗДО, створюють затишок та комфорт для дітей.

Головним є те, що дошкільний заклад прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.

Сподіваюсь на подальшу співпрацю з колективом, батьками, партнерами.

 

 

Дякую за увагу!

 

 

 

З В І Т

 

директора Новопокровського закладу дошкільної освіти (ясла-садок)  Новопокровської  селищної ради

Чугуївського району  Харківської області

Маслової Світлани Вікторівни перед педагогічним колективом та громадськістю

 

2020 – 2021 навчальний рік.

Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педколективом та громадськістю».

Мета :

Подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідувача.

Завдання звітування:

1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом.

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

 

І. Стан і розвиток мережі закладу:

Новопокровський дошкільний навчальний заклад  розпочав функціонування у 1990 році,  знаходиться за адресою: смт. Новопокровка,  63523 вул. В.Весіча,13.   Дошкільний заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем. Діти в дошкільному навчальному закладі перебувають за 10,5 годинним режимом роботи груп.

Групові приміщення  забезпечені меблями та ігровим обладнанням. Розвивальне середовище дитячого садка організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

Для занять дітей створені всі умови, а саме, обладнані спеціальні приміщення:

- музична  зала;

- кабінет  психолога;

- методичний кабінет та медичний блок;

- прогулянкові майданчики для кожної вікової групи.

За проектною потужністю дошкільний заклад розраховано на 105 місць для дітей з 1.5 до 6(7)років. Групи комплектувались переважно у травні - серпні на підставі поданих заяв до закладу.

У 2020-2021 навчальному році укомплектовано 6 вікових груп з україномовним режимом навчання.

У цьому році заклад відвідувало 109 дітей з них:

- раннього  віку  –  дітей,

- дошкільного віку –  дитини,

- випущено до школи – 18 дітей

За звітний період прийнято –  109 дитина.

 

ІІ. Кадрове забезпечення:

Кількість педагогічних працівників – 16чол.

Освітній рівень педагогів: вища освіта – 6 осіб –  36%, середня спеціальна – 5 осіб – 36 %, вища не за фахом – 4 – 28 %,

Кваліфікаційний рівень педагогів:

Спеціаліст вищої категорії – 5 чол. спеціаліст – 9, звання «вихователь – методист» -5, «старший вихователь  - 1», , спеціаліст I категорії -  1,спеціаліст ІІ категорії -2. Хочеться зазначити, що в цьому році змінилася динаміка омолодження педагогічного колективу. Педагогів з 20 – ти річним стажем – 45%, до 5 - 10 – ти років – 55% педагогів. В ДНЗ  працює 36  співробітників, 16 з них педагогічні працівники , 20 осіб - обслуговуючий та технічний персонал .

ІІІ. Заходи щодо забезпечення нормальних умов роботи закладу освіти:

Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:

Освітній процес у Новопокровському ЗДО (ясла-садок)  керується нормативними  документами:

·                    Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»;

·                    Базовим компонентом дошкільної освіти (оновлена редакція);

·                    Положенням про дошкільний навчальний заклад (затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305);

·                    Постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 «Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти»;

·                    наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів» та наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності»;

·                    листами Міністерства освіти і науки України від 16.03.2012 №1/9-198 «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період», від 28.05.2012 №1/9-413 «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період», від 18.09.2014 № 1/9-473 «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів», від 02.09.2016 № 1/9-454 «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах», від 02.09.2016 № 1/9-456 «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах», від 20.10.2016 № 1/9-561 «Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами», від 25.07.2016 № 1/9-396 «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах», від 11.10.2017 № 1/9-546 «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців», від 19.04.2018 № 1/9-249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти», від 30.07.2020 № 1/9-411 «Щодо організації діяльності закладів дошкільної  освіти  у 2020/2021 навчальному році», від 22.07.2020 № 1/9-394 «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2020/2021 навчальному році», від 26.06.2019 № 1/9-409 «Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н. р», від 14.02.2019 № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти»; від 09.12.2019 № 1/9-750 «Щодо освітніх програм у закладах дошкільної освіти», від 12.12.2019 № 1/9-765 «Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти», Постанова МОЗ «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням корона вірусної хвороби (COVID19)» від 21.05.2020 №25   Положеннями статуту Новопокровського  ЗДО (ясла-садок)  Новопокровської  селищної  ради Чугуївського району Харківської області інших чинних нормативно-правових документів в сфері освіти.

 

Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти : збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей; формування їх особистості , розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту ; виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.

Вжиті завідувачем заходи щодо охоплення навчанням дітей 5- річного віку. Згідно з річним планом роботи ЗДО  педагогами проведено обстеження мікрорайону на наявність 5-ти річних дітей , неохоплених дошкільною освітою. В закладі створена база даних дітей 5-ти річного віку даного мікрорайону. Розроблені заходи залучення цих дітей до занять, свят та розваг у дошкільному закладі.

ІV. Робота з педкадрами:

Вжиті завідувачем заходи щодо впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес.  Діяльність закладу відбувається у сформованому збагаченому освітньому середовищі , яке забезпечує оптимальне функціонування усіх підсистем закладу, відповідає принципам відкритості , мобільності і модернізації забезпечення навчання та виховання. Кожен структурний елемент несе певну педагогічну, психологічну, соціальну функцію. До складу органів самоуправління дошкільного навчального закладу входять:

· Рада ДНЗ,

· Батьківські комітети груп,

· Профспілковий комітет,

· Педагогічна рада,

· Загальні збори батьків та членів трудового колективу,

· Комісія з ОП та ТБ,

· Пожежно-технічна комісія.

Управлінські рішення та дії завідувача ДНЗ у поточному році були спрямовані головним чином на забезпечення працездатності колективу виконання річних завдань.

 З метою підвищення якості виховання і освіти у дошкільному навчальному закладі, реалізації стратегії розвитку закладу колектив вважає своєю головною методичною метою продовжувати працювати над створенням умов для самореалізації кожної дитини та педагога відповідно до змісту Базового компоненту дошкільної освіти та чинних програм розвитку дошкільника.

У 2020-2021 навчальному році  колектив спрямовував свою діяльність на розв’язання наступних завдань: Робота методичної служби в ДНЗ у 2019/2020 н.р. була спрямована на продовження працювати над створенням умов для отримання дітьми дошкільної освіти, забезпечення дієвості особистісно орієнтованої освітньої системи та реалізація принципів демократизації, гуманізації та індивідуалізації, інтегратції педагогічного процесу в дошкільному навчальному закладі.

В практику впроваджувалися наукові розробки і досвід науковців в межах впровадження Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина».

У 2020-2021  навчальному році  колектив спрямовував свою діяльність на розв’язання наступних завдань:

         активізувати роботу дітей з художньо - естетичного розвитку в різних видах діяльності

        створення умов для фізичного, духовного, психічного, та соціального благополуччя дітей;

        вдосконалення якості освітнього процесу шляхом системного аналізу та вирішення завдань формування соціально-моральних цінностей особистості;

        сприяння підвищенню професійної майстерності педагогів шляхом самоосвіти та участі у різних формах методичної роботи;

        впровадження сучасних методів та інноваційних технологій у взаємодії з родинами вихованців, з метою забезпечення запитів батьків, надання допомоги у вихованні і розвитку дітей.

        Забезпечити формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі шляхом створення  багатофункціонального, варіативного, доступного, безпечного предметно-просторового середовища, сприятливого  для гармонійного розвитку особистості дошкільника як гаранту готовності до Нової української школи та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.

        Розвивати художньо-мовленнєву  діяльность дошкільників як універсального засобу формування особистості.

        Забезпечення якості освітнього процесу  з дітьми з особливими освітніми потребами

           Всі завдання було виконано, але потребує особливої уваги та вдосконалення робота щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти, впровадження сучасних методів та інноваційних технологій у взаємодії з родинами вихованців.

  З метою реалізації головних завдань адміністрацією дошкільного навчального закладу був переглянутий рівень професійної майстерності педагогів і сплановані різні форми методичної роботи з кадрами, які забезпечили необхідний рівень знань, умінь та навичок у досягненні мети.

Так, протягом навчального року підвищила свій професійний рівень: вихователь Шитєєва Л.І. (курси підвищення кваліфікації при ХАНО)

Протягом навчального року атестувалися вихователі Апанасенко М.О., присвоєна кваліфікація спеціаліст   другої категорії; Шитєєва Л.І. відповідає займаній посаді; відповідає раніше присвоєному 11тарифному розряду; практичний психолог Проскурніна Г.О. присвоєна кваліфікація спеціаліст   другої категорії

 Протягом навчального року у закладі плідно працював гурток з розвитку творчих здібностей дітей «Чарівні візерунки» під керівництвом   вихователя Максименко Ю.С.

Систематичне вивчення умов забезпечення психофізичного здоров’я та рівня розвитку вихованців ЗДО відповідно до Програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське довкілля» було проведено моніторинг знань, умінь, навичок дітей, результати якого було розглянуто на педрадах та ознайомлено батьків на батьківських зборах.           

            З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи освітній процес на  виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи, а саме: засідання педагогічної ради: «Погляд у майбутнє: реальні кроки для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини», « Сучасні підходи щодо удосконалення культури українського мовлення дошкільників як основи формування національно-патріотичних почуттів», «Формування навичок трудового виховання як засобу ранньої соціалізації дітей дошкільного віку»,  «Про підсумки роботи ЗДО за 2020/2021 навчальний рік».   

У термінах згідно з планом роботи ЗДО на 2020/2021 н.р. було проведено різноманітні колективні та індивідуальні форми методичної роботи з педагогічними кадрами.

         На виконання річного плану на 2020-2021 навчальний рік та наказу ЗДО від 09.11.2020 № 71  «Про проведення тематичного вивчення з стану реалізації освітньої лінії Базового компоненту дошкільної освіти освітньої лінії «Мовлення дитини». Стан комунікативно-мовленнєвих умінь у дітей 6-го року життя (до педагогічної ради Тематичне  вивчення здійснювалося з 11 .11.2020  по  15.11. 2020 р.

Вивченням були охоплені питання:

·         Створення умов для організації роботи, яка сприяє мовленнєвому розвитку дітей старшого дошкільного віку.

Уміння вихователів організувати роботу з мовленнєвого розвитку дітей відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля »

·          Розвиток мовленнєвих умінь дітей:

o    Словникова робота;

o    Розвиток фонематичної компетенції, звукова культура мовлення;

o    Граматична правильність мовлення;

o    Діалогічне й монологічне мовлення;

o    Робота з дитячою книжкою.

 

Метою тематичного вивчення мовленнєвої компетентності дітей було: проаналізувати рівень мовленнєвої компетентності дітей, сформованості шкільної зрілості у дітей 5-ти річного віку, рівень ефективності роботи педагогів над проблемою розвитку мовлення дошкільників, як основним фактором у підготовці дітей до успішного навчання в школі.

Наслідки тематичного вивчення свідчать, що в групі старшого дошкільного віку вихователі створили відповідні умови для розвитку мовлення дошкільників .    Розвивально-ігрове середовище груп, сприяє елементарному усвідомленню явищ мови та мовлення.  В групових кімнатах естетично обладнані ігрові осередки, робота в яких сприяє організації навчально-розвивальної мовленєвої діяльності, .  Предметно-ігровий простір груп повністю підвладний дітям, не обмежує їх  у  свободі вибору, є динамічним, варіативним, різноманітним, це: куточок книги, центр інтелектуальних, будівельних, сюжетно-рольвих ігор, центр мистецтва,  природничо-дослідницький в яких зібрані картинки, дидактичні ігри, сюжетні іграшки, дитяча художня та інциклопедична література, тощо.

           Аналізуючи перспективний план освітньо-виховної роботи можна зазначити, що педагоги більше приділяють уваги інтегрованій  мовленєвій діяльності з пріорітетом пізнавально-мовленнєвих завдань, Велика увага приділяється розвитку умінь комунікативного мовлення, збагаченню словникового запасу.  Вихователі формують уміння дітей складати переважно описові розповіді, переказувати художні твори, давати відповіді на запитання.

Не прослідковується система роботи з  підготовки руки дитини до письма, що не дає змогу комплексно реалізовувати завдання програми з мовленєвого  розвитку.

Вихователі групи разом з практичним психологом спрямовують зусилля на формування у дошкільників шкільної зрілості під час проведення розвиваючих занять, тренінгів, ігор. Практичне вивчення психологічної готовності дитини  психологом Проскурніної Г.О. проводиться за допомогою комплексу діагностичних методик. Результати діагностування аналізуються у таблиці, що дає можливість подальшої поглибленої роботи з дітьми

           Проте поряд з позитивним досвідом роботи педагогів було виявлено і певні недоліки насамперед у плануванні освітньо-виховної роботи, а саме:

·         мало планується комплексних  мовленнєвих занять на розвиток звукової культури мовлення, зв‘язного мовлення, формування граматичної будови мови художньою літературою та фольклором, навчання грамоти, підготовки руки дитини до письма

·         вихователі недостатньо уваги приділяють плануванню індивідуальної роботи з мовленнєвого розвитку її різноманітності, та формі запису у планах, не вказуються методи і прийоми роботи, новітні технології ,

·         педагогами не ведеться щоденна оцінка досягнень дітей з розвитку мовлення, та подальші перспективи удосконалення роботи,

·         В роботі з батьками переважають традиційні форми роботи, які не дають можливості розвиватися партнерським відносинам між закладом  та батьками.

На підставі викладеного вище та з метою усунення виявлених недоліків пропонуємо:

1.Підвищити розвивальний потенціал мовленнєвих занять за рахунок застосування особистісно-орієнтованих технологій, прогресивних методик, робити записи використаних методів і прийомів у планах

                                                                                                  /щодня/

2.При складанні перспективи на місяць, враховувати усі види мовленнєвої діяльності  як на заняттях так і в повсякденні

                                                                                                     /щомісяця/

3.Вказувати в планах освітньо-виховної роботи індивідуально-групові занятя з підготовки руки дитини до письма                                                 

                                                                                     (1 раз на тиждень)

4.Здійснювати індивідуально-диференційований підхід під час  мовленнєвої діяльності дошкільників, вести облік досягнень дітей та подальше удосконалення роботи

                                                                                       /щодня/ 

5.Планувати та проводити контрольно-діагностичні заняття ,узгоджуваючи з вихователем-методистом

                                                                        /в кінці кожного кварталу/

         В закладі створені безпечні умови для перебування дітей як у приміщенні, так і на прогулянкових майданчиках. Про що свідчить відсутність випадків травмування дошкільників під час перебування в дошкільному закладі протягом 5 років.

Регулярно вихователями проводилися бесіди з батьками з попередження дитячого травматизму.«Тижні безпеки дитини», заняття з надзвичайних ситуацій, ведеться постійна робота з дітьми за такими темами: « Пожежна безпека», «Один вдома», «Ростемо кмітливими», «ОБЖД». В рамках реалізації методичної теми були проведені консультації для педагогів та батьків, відкриті покази та взаємовідвідування занять, семінари практичного психолога для педагогів, свята, розваги, конкурси, виставки родинних та  дитячих робіт.

          Керуючись основними державними документами, що регламентують діяльність закладу,педагоги спільно з батьками продовжували працювати над оновленням та поповненням ігрового предметно-розвивального середовища, необхідних умов для розвитку потреб і інтересів кожної дитини, для її духовного зростання, фізичної досконалості, прояву самостійності, реалізації своїх задумів і бажань, формування ігрової культури дітей.

         Працівниками закладу  проводиться робота з дітьми селища. Проведено облік дітей від 0 до 6 років, які мешкають у селищі. Результати обліку звірено з даними селищної ради, на  підставі  списків складено  перспективну мережу  на 2021-2022н.р.

Складено та оформлено в електронному варіанті персоніфікований список,  розподілений за роками народження, який  щорічно оновлюється та доповнюється.

Своєчасно та систематично доводиться  інформація до мешканців селища з питань режиму роботи закладу та його функцій, організації роботи у вікових групах.

       Методична робота має надавати працівникам дошкільного навчального закладу дієву

допомогу з питань організації освітнього процесу в закладі, використовуючи   різноманітні форми методичної роботи з педагогічними кадрами (  конференції,  семінари, семінари-практикуми, методичні об'єднання, тренінги, ділові ігри, конкурси, виставки, консультації, школи передового досвіду тощо).

Рекомендовано перейти на рівень довіри, взаєморозуміння,співробітництва з метою вивчення реального стану освітньої роботи й надання  своєчасної компетентної допомоги педагогічним колективам, підвищення фахової компетентності та професійної майстерності педагогів. Слід посилити роль педагогічної ради як колегіального органу управління, виносити на її розгляд та обговорення важливі питання матеріально-технічного, програмно-методичного,навчально-дидактичного, ігрового забезпечення освітнього процесу, його технологічності(оптимізації планування, системності й варіативності організації і змістового наповнення освітнього процесу, змін в організації дитячої життєдіяльності, запровадження тестових і діагностичних методик вивчення стану розвитку вихованців та ін.), організації дослідно-експериментальної роботи на базі дошкільного закладу тощо. Потребує оптимізації й співпраця дошкільного закладу в управлінських питаннях із батьківськими комітетами, громадськими організаціями.

Ефективним засобом активізації творчого потенціалу педагогів, стимулом до їхнього професійного саморозвитку й самоосвіти, а відтак і оновлення системи форм методичної роботи з кадрами має стати залучення вихователів, музичних керівників, психолога до оволодіння технологіями психолого-педагогічного проектування, організації освітньої роботи з дітьми на засадах особистісно орієнтованого, діяльнісного, інтегрованого підходів і налагодження тісної взаємодії між дітьми, педагогами і батьками.

V.Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я вихованців та педагогічних працівників.

Заклад дошкільної освіти забезпечено нормативно-правовими документами з питань соціального захисту дітей.  Постійно  оновлюється база даних дітей та надається інформація до управління освіти. Дана інформація доводиться своєчасно та у повній мірі під час виробничих  нарад, батьківських зборів, на засіданнях батьківського комітету, бесідах та консультаціях до відома батьків і педагогів. Фінансово-матеріальне зміцнення відбулося за рахунок бюджетних коштів та позабюджетних благодійних внесків юридичних та фізичних осіб.

Дотримання вимог охорони дитинства , техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм.

Згідно ст.23 Закону України «Про освіту» дошкільний заклад забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного нешкідливого утримання дітей. Ця робота ведеться в таких напрямках:

· створення безпечних умов для перебування дітей в дошкільному закладі.

· організація догляду за дітьми.

· робота з колективом по ОП, ПБ, БЖД.

· освітня робота з дітьми з питань ОБЖД.

· Робота з батьками.

Кожен робітник ЗДО проявляє турботу по створенню безпечних умов для перебування дітей як у приміщенні, так і на прогулянкових майданчиках. Про що свідчить відсутність випадків травмування дошкільників під час перебування в дошкільному закладі протягом 3 років.

Регулярно вихователями проводяться бесіди з батьками з попередження дитячого травматизму. Видаються відповідні накази, проводяться інструктажі з персоналом. Проводяться « Тижні безпеки дитини», заняття з надзвичайних ситуацій, ведеться постійна робота з дітьми за такими темами: « Пожежна безпека», «Один вдома», «Ростемо кмітливими», «ОБЖД» і т.і.

VІ Забезпечення організації харчування та медичного обслуговування вихованців і працівників

Одним з пріоритетних напрямків керівника є забезпечення соціального захисту, збереження та зміцнення здоров’я дітей і працівників закладу. Раціон харчування збалансований згідно вимог організму дитини в білках, жирах, вуглеводах, мінералах та вітамінах на добу.

Медичне обслуговування дітей дошкільного закладу здійснюється органом охорони здоров’я на безоплатній основі (Новопокровською селищною поліклінікою). Медична сестра закладу здійснює профілактичні заходи в тому числі проведення обов’язкових оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дітей, організацією фізичного виховання, загартування, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил.

Кожен працівник закладу 2 рази на рік проходить обов’язковий безкоштовний медичний огляд, який фіксується в індивідуальних медичних книжках. Згідно трудового стажу робітників надаються виплати по листам непрацездатності.

Педагогічним працівникам закладу надається щорічна відпустка з наданням матеріальної допомоги на оздоровлення - згідно діючого законодавства (ст.57) Закону України «Про освіту».

Особовий склад працівників становить 36 осіб. Харчування дітей в дошкільному навчальному закладі у 2020-2021  навчальному році здійснювалось на суму 28.25 грн. за циклічним меню, яке погоджено держпродспоживслужбою. Це дозволило наблизити виконання норм харчування до адекватної компенсації фізіологічної потреби дітей, збереження їх здоров’я та забезпечення їх нормального фізичного розвитку. В літній період діти забезпечені свіжими овочами та соками .

 З боку завідувача та медичного працівника протягом року здійснювався систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов організації харчування. Відповідно до графіка проводились планові та оперативні перевірки щодо організації харчування, виходу страв та якістю приготування їжі. Готуючи страви, кухар суворо дотримувався технології приготування їжі, нормативного об’єму страв. Продукти харчування та продовольча сировина надходили від постачальників із супровідними документами. З боку вихователів здійснювався постійний контроль за культурою харчування вихованців. Режим харчування здійснювався відповідно до режиму кожної вікової групи. Протягом року використовувалась сіль йодована, проводилась С-вітамінізація третіх страв. Проте натуральні норми протягом року виконувались не в повному обсязі. Пов’язано це перш за все з цінами на продукти харчування.

 

VІ.Виконання Закону України «Про звернення громадян»

На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р., Указу Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348, Розпорядження Харківської облдержадміністрації № 455 від 13.05.1997 року «Про організацію виконання постанови Кабінету міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 «Про затвердження  Інструкціїї з діловодства за зверненням громадян», Інструкції з діловодства за зверненням громадян, яка затверджена наказом управлінням освіти ХОДА № 380 від 24.09.1997 року, в дошкільному навчальному закладі  проведено ряд заходів, а саме : заведені журнали обліку особистого прийому громадян, реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, установлена скриня для питань та пропозицій громадян, оформлений інформативний куточок щодо порядку звернення громадян. За минулий 2020-2021 навчальний рік кількість усних звернень склала   із   метою оформлення дітей у дошкільний заклад  25.

VІІІ. Матеріально-технічна база:

Матеріальне та фінансове забезпечення дошкільного закладу гарантує місцевий бюджет.

Завдяки активної діяльності Ради закладу та батьків, матеріально-технічна база дитячого садка значно покращилась.

Частковий ремонт групових кімнат, спалень.  Пофарбовані двері, споруди на майданчику . Придбано дитячі меблі, світильники.

Поповнили атрибути  на свята та розваги, придбали методичну літературу, частково спортивний інвентар для занять дітей фізичною культурою.

    Також завдяки батькам здійснили підписку періодичних видань на заклад, закупили методичний матеріал для підвищення кваліфікаційного рівня педпрацівників, канцтовари, посуду на харчоблок, матеріали на електро-господарство та сантехніку, також батьки купували миючі та дезінфікуючі засоби. Матеріально-технічна база закладу не задовільна. Наш заклад користується попитом серед батьків, колектив може і хоче працювати, тому ми ставимо перед собою досить нові завдання.

Розвиток закладу освіти можливий тільки за умов засвоєння нововведень та бачення власної перспективи розвитку.

Головним є те, що дошкільний заклад прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.

          Разом з тим слід відзначити, що продовжує бути актуальне питання     розвиток професійної компетентності педагогічних працівників  та взаємодія суспільного та родинного виховання.

        Я вдячна батькам, які допомагають нам у проведенні ремонтних робіт у групах на території ЗДО, створюють затишок та комфорт для дітей.

Головним є те, що дошкільний заклад прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.

Сподіваюсь на подальшу співпрацю з колективом, батьками, партнерами.

 

 

Дякую за увагу!

Звіт про використання  коштів за 2019  рік.

 Загальний обсяг видатків на заклад/ об’єкт за 2019 рік та план на 2020 рік, грн.

 

за 2019 рік

на 2020 рік

Загальний обсяг видатків

4071926

4846000

 у тому числі за різними типами бюджету та інших надходжень, грн. 

 

за 2019 рік

на 2020 рік

Державний бюджет

0

0

Місцевий бюджет

4071926

4846000

Інші надходження

0

0

 Загальний обсяг поточних видатків (КЕКВ 2000) на об’єкт за 2019 рік та план на 2020 рік, грн.

 

за 2019 рік

на 2020 рік

Загальний обсяг поточних видатків (КЕКВ 2000)

4027814

4846000

 у тому числі поточні видатки, грн. 

 

за 2019 рік

на 2020 рік

Оплата праці і нарахування на заробітну плату

3033600

3427000

Оплата комунальних послуг та енергоносіїв

565600

649000

Інші поточні видатки

428614

770000

 Загальний обсяг капітальних видатків  на об’єкт за 2019 рік та план на 2020 рік, грн.

 

за 2019 рік

на 2020 рік

Загальний обсяг капітальних видатків (КЕКВ 3000)

44112

0

 у тому числі капітальні видатки, грн.

 

за 2019 рік

на 2020 рік

Придбання обладнання і предметів

44112

0

Капітальне будівництво

0

0

Реконструкція та реставрація

0

0

Інші капітальні видатки

0

0

 

 

Звіт про використання  коштів за 2018  рік.

Кількість витрачених коштів на підготовку закладу до нового навчального року  -   66 тис. грн.

     в тому числі:

- загального фонду 60 тис. грн.

- спеціального фонду 6 тис. грн.

Проведено капітальний ремонт сходового прольоту, косметичний ремонт групових приміщень, пофарбовані споруди на майданчиках 60 тис.грн.

 

   - для зміцнення матеріально-технічної бази: 2 шт. пилососи 6 тис.грн.

Звіт про використання  коштів за 2017  рік.

Кількість витрачених коштів на підготовку закладу до нового навчального року  -  157.210.75.  тис. грн.

     в тому числі:

- загального фонду  - 112.210.75тис.грн.  

- батьківського  45 тис. грн.

 

 За батьківські кошти  зроблені у всіх вікових групах косметичні ремонти приміщень: пофарбовані двері,  стіни,  батареї  у всіх приміщеннях груп. Проведено капітальний ремонт старшої групи.   Відремонтовані та пофарбовані споруди на майданчиках, відремонтовано цоколь, зроблені віконні відкоси з зовнішньої сторони, перевірено на надійність, встановлення та кріплення спортивний інвентар, встановлені споруди на ігрових майданчиках – 45.тис.грн.

 З загального фонду придбано:

- праски 2 шт., дошка для прасування 1шт. – 2.985тис.грн.

-холодильники 2 шт. - 12.098,00 тис.грн.

-газовий лічильник -12.768тис.грн.

-газовий котел - 37.992.00 тис.грн.

- встановлення лічильника- 2.395.20 тис.грн.

- заміна котла- 9.894.00 тис.грн.

- сєс -3097,61 тис.грн.

- медикаменти - 2.994,94.тис.грн.

відремонтовано дахи сараїв - 27.986.00.тис.грн. 

Ваші діти є гордістю нашого садочка. Ми високо цінуємо Ваше батьківське піклування, підтримку та небайдуже ставлення до нагальних потреб закладу!

Звіт про використання позабюджетних коштів за 2015/2016 навчальний рік

 Шановні батьки!

Важливою складовою успішної роботи дошкільного закладу є співпраця з батьківським загалом. Завдяки цій співпраці та умінню приймати рішення в інтересах дітей створені належні умови для перебування дітей в садочку. Звітування про роботу батьківського загалу  та використання коштів в ДНЗ проводиться на групових зборах батьків кожної групи, а також на загальних зборах колективу та громадськості.  Функції щодо збору благодійних внесків та їх обґрунтованого використання покладаються на батьків — членів батьківських комітетів та голову батьківського комітету ДНЗ. 

 

Надана допомога   використана на:

·        створення належних умов перебування дітей в закладі;

·        зміцнення матеріально-технічної бази ДНЗ;

·        господарчі справи, підтримку санітарного стану в садочку, функціонування харчоблоку, медичного блоку, пральні;

·        ремонтні роботи  та придбання матеріалів для ремонту;

·        зміцнення позитивного іміджу закладу, розвиток творчої особистості кожного вихованця, підтримку обдарованих дітей, творчих педагогів та батьків;

 

Ваші діти є гордістю нашого садочка. Ми високо цінуємо Ваше батьківське піклування, підтримку та небайдуже ставлення до нагальних потреб закладу.

 

 

№ з/п

Перелік робіт

Джерела фінансування

сума

1.

Капітальний ремонт медичного кабінету, косметичні ремонти групових приміщень, відремонтовані та пофарбовані споруди на майданчиках,частково відремонтовано цоколь, зроблені віконні відкоси з зовнішньої сторони

батьківські кошти

41.520грн

2.

Придбано:

жалюзі,

меблі

світильники

у медичний кабінет

 

дитячі ліжка

спецодяг

 

 

батьківські кошти

 

 

 

спеціального фонду

 

1.300грн

6.100грн

1.080грн.

 

 

7000 грн

5000грн

3.

 

Всього: батьківські кошти

              бюджетні кошти

 

50 000грн.

12000грн